Když připravujete příspěvek pro WordPress, tak musíte myslet na spooustu věcí, jako:
- napsat SEO optimalizovaný příspěvek
- vymyslet zajímavý název
- aktualizovat slug přísvěku (trvalý odkaz)
- vybrat správná klíčová slova a napsat jedinečný meta popisek
- přidat náhledový obrázek
- vybrat správné štítky a kategorie
- naplánovat na perfektní datum či čas
Když začínáte s WordPressem nebo nemáte dost času upravit každou zmníněnou položku, může se vám lehce stát, že rubrika zůstane nastavená jako „Nezařazená“. Je výchozí nastavení pro rubriku příspěvku, ale může vás připravit o potenciál blogu nebo stránky.
Rubriky pomáhají návštěvníkům najít další příspěvky věnující se stejným tématům. Necháte-li svůj příspěvek v rubrice „Nezařazené“, tak to může návštěvníkovi říci, že blogger:
- neví, jak používat WordPress
- nestará se o navigaci uživatelů mezi příspěvky, které si chtějí přečíst
Nastavte si jako výchozí rubriku něco jiného, ideálně souvisejícího víc s vaší profesí nebo zaměřením blogu – prodejce oblečení si může vybrat např. „nakupování“, hodinář „ze světa hodinek“ apod.
Abyste tak učitnili, přidáte v Příspěvky > Rubriky kýženou rubriku (anebo vyberete nějakou, co už máte). Pak přejdete do Nastavení > Publikování a hned jako první pole můžete vybrat Výchozí rubriku pro příspěvky, uložením změnu potvrdíte. Pokud chcete, můžete v Příspěvky > Rubriky rubriku Nezařazené smazat (a příspěvky se přeřadí automaticky do nové výchozí rubriky).