Pokud chcete na své webové prezentaci využívat Google Analytics a sledovat návštěvnost, tak potřebujete na stránky vložit sledovací kód (anebo ho poslat svému programátorovi). V následujícím krátkém návodu si ukážeme, kde měžící kód vygenerovat.
Vygenerování měřícího kódu
1. Navštivte www.google.com/analytics a přihlašte se pomocí gmailu
2. Ve složce Správce (v horní liště) v panelu ÚČET vyberte v rozbalovací liště volbu Vytvořit nový účet.
3. Zodpovězte jednotlivé body formuláře, který se právě otevřel:
- Co chcete měřit? Vyberte volbu WEB.
- Založení účtu – v této části vyplňte název vašeho webu (je to pouze pro vaše potřeby, není tedy nutné zadávat platnou URL adresu) a dále celou platnou adresu URL včetně zkratky http://. V sekci Kategorie odvětví vyberte tu, která se nejvíce hodí, a v Časovém pásmu přehledů dejte Českou republiku.
- V Nastavení sdílených údajů můžete povolit nebo zakázat sdílení údajů s jinými službami Google.
- Klikněte na modré tlačítko „Získat číslo pro sledování“ a odsouhlaste Smluvní podmínky Google Analytics.
- Objeví se váš měřící kód, který systém vygeneroval.
4. Celý tento kód (včetně počátečního elementu <script> a ukončovacího elementu </script> zkopírujte, abyste jej mohli vložit do zdrojového kódu vaší webové stránky (do tagu <head>. Případně ho pošlete svému programátorovi. Pokud byste potřebovali, tak Číslo pro měření, naleznete v horní části stránky nad vygenerovaným měřícím kódem (např. UA-12345678-9).
Nasazení měřícího kódu
Jak nasadit měřící kód na své stránky se dozvíte v mém článku Jak nasadit Google Analytics na web na WordPressu.